Пост N: 82
Зарегистрирован: 28.04.06
Откуда: Россия, Санкт-Петербург
Рейтинг:
1
Отправлено: 08.11.07 14:49. Заголовок: Новости о JEFF LYNNE и других музыкантах ELO
(информация с Elo-showdown mailing list)
Rossif Sutherland's upcoming album will feature three songs that he worked on with Jeff Lynne. You can listen to a rough mix of one of the tracks (plus others from the album) on Rossif's MySpace page. The song is "Snow Covered Roads":
"I wrote the words and the music and Jeff produced them," says Sutherland. "Apart from me singing and composing the simple foundation of the arrangement for the songs, the rest of the music is all Jeff. My dream was always to make music, and working with Jeff was a dream come true."
Since doing the three tracks with Jeff, Sutherland has been working on the rest of the album with his friend Rye Randa, a Los Angeles producer/songwriter.
Sutherland says he's done this album on his own terms: "I made a film last year and spent all the money I made trying to record this album. My problem is not so much writing the songs as it is finding the time to record them. There will probably be 15 or 16 songs on this first album. Another fifteen are waiting for their day in the studio."
Sutherland's film career (he's now in Manitoba for five weeks shooting another movie) has kept him from finishing the album, but he looks forward to getting the album out there. He hopes to have a release date soon.
вкратце по-русски: Джефф спродюссировал 3 песни у Россифа Сюферланда, в том числе Snow covered roads. Ва предлагается послушать её ))
Радостная новость. Он бы хоть на примерное время релиза намекнул(((
Voldar
постоянный участник
Пост N: 1873
Зарегистрирован: 10.02.08
Откуда: Москва
Рейтинг:
3
Отправлено: 04.03.10 12:16. Заголовок: На шоудауне возник в..
На шоудауне возник вопрос Is Jeff still a Birmingham City supporter?.
Напомню,наш Джефф является одним из самых известных болельщиков бирмингемского футбольного клуба "Birmingham City Football Club " по прозвищу "The Blues",причем вместе с Роем Вудом.
FAMOUS BLUES FANS
Blues LogoColin Buchanan, actor (Dalziel and Pascoe) Jasper Carrott, comedian/actor/writer Michael Checkland, former director general of the BBC Nigel Clarke, musician (formerly of band Dodgy) Ian Danter, national radio dj and football commentator Tor Andre Flo, footballer Frankie Gavin, boxer Jeff Lynne, musician (ELO) Paul Manning - Olympic Cycling Gold Medalist Robert McCracken, boxer James Phelps, actor (played Fred Weasley in Harry Potter film) Tom Ross, radio broadcaster Martin Saunders musician from The Twang Mike Skinner, lead singer of The Streets Chris Skudder, Sky Sports Correspondent UB40, musicians Roy Wood, Musician Dan Worton, musician (Ned's Atomic Dustbin) Adam Zindani of the Stereophonics
Вариант неофициального гимна клуба Keep Right On To The End Of The Road был записан Джеффом,но не очень хорошо принят фанами,вот что пишут в шоудауне:
Subject: Re: Is Jeff still a Birmingham City supporter? Date: Fri, 12 Feb 2010 21:59:07 -0800 From: "Mark Chapman" <mark.chapman@thecollege.uk.com>
I think his support might of taken a bashing after the fans didn't exactly take to his version of 'Keep right on' a few years back
Question, will this track ever see light of day? Possibly on the new album?? I didn't mind it.
I'd like to think he still keeps an eye on the Blues - Roy Wood sits in the main stand on match days, rose tinted glasses and all!
Оригинал можно послушать здесь:
Однако как считает другой корреспондент,фанат The Blues это навсегда:
Subject: Re: Is Jeff still a Birmingham City supporter? Date: Fri, 12 Feb 2010 22:08:53 -0800 From: "Peter Courts" <plas@tesco.net>
Yes, of course, Jeff's still a Blue nose - Once a Blues fan always a Blues fan.
Rams to beat the Blues - no chance. I bet Jeff's already planning to see the Blues in the Semis and Final at Wembley. Hope you enjoy your Cup Final tomorrow, Gaz, but sorry, it's the closest you'll get to Wembley this season.
We got the Birmingham Blues.
Однако бирмингемские болельщики с присущим английским юмором не стали ждать милостей от...Послушайте это просто кайф.
Прослушать настоящие английские кричалки можно здесь:
Отправлено: 05.03.10 21:52. Заголовок: Я ожидала большего о..
Я ожидала большего от Джеффовского гимна. Чет не катит. Даже под пиво
Voldar
постоянный участник
Пост N: 1878
Зарегистрирован: 10.02.08
Откуда: Москва
Рейтинг:
3
Отправлено: 05.03.10 23:33. Заголовок: Вот и фаны были не в..
Вот и фаны были не в восторге.
Dmitry
модератор
Пост N: 6666
Зарегистрирован: 28.04.06
Откуда: Петербург
Рейтинг:
8
Отправлено: 07.03.10 16:51. Заголовок: Не знаю... по такой ..
Не знаю... по такой демке, конечно, трудно судить, но по-моему, песня вполне вписалась бы в сольник 90-го года.
Voldar
постоянный участник
Пост N: 1880
Зарегистрирован: 10.02.08
Откуда: Москва
Рейтинг:
3
Отправлено: 10.03.10 10:43. Заголовок: Как сообщает наш кол..
Как сообщает наш коллега Николя Жильбер,по сведениям полученным им из кругов в лос-анджелесской индустрии граммзаписи новый альбом Джеффа выйдет в конце мая или в начале июня месяца.Все музыкальные партии на альбоме были исполнены лично Линном,за исключением нескольких приглашенных гостей,среди которых Marc Mann ранее сотрудничавший с Джеффом на записи ZOOM.К сожалению не сообщается о привлечению к работе Ричарда Тенди.В оформлении графики к альбому встречаются следующие слова "Blue", "Earth" and "Satellite".
Stories of old
Пост N: 92
Зарегистрирован: 27.01.10
Откуда: Россия, Москва
Рейтинг:
-2
Пост N: 1892
Зарегистрирован: 10.02.08
Откуда: Москва
Рейтинг:
3
Отправлено: 23.03.10 20:05. Заголовок: В книжном обзоре газ..
В книжном обзоре газеты Еxpress опубликована статья о книге The Traveling Wilburys.В том числе и пересказ интервью с Джеффом.Очень интересная статья,подтверждающая все данные о новых работах Линна.
EVERY DAY WAS LIKE WOW FOR JEFF LYNNE
HE was a member of the Electric Light Orchestra and the Move; he produced records for the Beatles, Beach Boy Brian Wilson and Tom Jones and yet, for Jeff Lynne, the highlight of his four-decade career (to date) is the Traveling Wilburys, the Eighties’ supergroup he formed in 1988 with his heroes and friends George Harrison, Bob Dylan, Roy Orbison and Tom Petty.
Even now, 20 years after they released their last album, Lynne speaks of the band with a kind of disbelieving reverence.
“The Wilburys was such a wonderful band, such a marvellous thing to be part of. They were the best people I could ever wish to work with. Every day was like, ‘Wow!’ We were good pals and it was fun from day one.”
Lynne, 62, barely does any interviews (the most recent in our archives dates from 2001) but he’s breaking his silence to publicise a limited edition, glossy new book containing previously unseen photographs from the surviving band members’ private collections and compiled by Olivia Harrison, widow of George.“It’s a dead posh book,” he laughs in a warm Birmingham accent undiluted by 17 years of living in LA.
He was always a passionate Beatles fan but the respect turned out to be mutual. John Lennon called ELO his favourite band and once said that if the Beatles had stayed together, they’d have sounded like them.
Then George Harrison asked Lynne to produce his 1987 solo album Cloud Nine. Their Every day was like, working relationship quickly developed into a firm friendship that lasted until Harrison’s death in 2001. “We used to hang out all the time, even when we weren’t making music,” recalls Lynne. “George was a great friend of mine.”
They had only been working together for two months when Harrison suggested they form their own group. “I said, ‘Fantastic!’. He said, ‘We’ll have Bob Dylan in it’, and I said, ‘What about Roy Orbison?’.”
As Lynne had worked with Petty on the Full Moon Fever sessions, he was easily able to invite him to join the band. Then, one night, the pair joined George Harrison on a drive to Orange County to see Roy Orbison perform. Lynne recalls: “We went into his dressing room and George said, ‘Roy, do you want to be in our group?’ And Roy went, ‘Let me think about it for a minute. Yes!’.”
On their first day as a band, the Wilburys congregated at the studio Bob Dylan had built in his garage and Harrison presented them with a half-written song that would eventually become Handle With Care. The band finished the music together, had dinner, wrote some lyrics, recorded vocals then moved on to George Harrison’s to mix the track. It seems remarkable that there was never a battle of egos or at least wills but Lynne points out: “Everybody had already done their own thing. We were all doing slightly different things that we weren’t used to.”
Lynne’s personal favourite picture in the book shows the band grouped around a tree, holding their guitars, one of the first photos they had taken. “I was looking round going, ‘That really is Roy Orbison! And he is my mate!’.”
A fan of Orbison since the age of 13 when Only The Lonely stopped him in his tracks, Lynne had co-written and produced tracks that would ultimately be released on his hero’s posthumous album Mystery Girl.
“Obviously when Roy died I had only had a year with him. You Got It was this giant hit and then he died right away, which was such a shame because we’d only just got the hang of writing together and we were going to do all these songs together. He was such a wonderful guy: sweet, kind and really thoughtful.”
Even after years of friendship, Lynne would also experience the odd pang of disbelief at hanging round with a Beatles hero. “George was a great guy, he made me at ease as soon as I got to know him. And I do miss him.”
Despite his love of the Wilburys, Lynne concedes that one other project competes for pride of place on his musical CV. “I did actually produce the Beatles as well,” he says, saying the words incredulously, as if trying them for size. He was enlisted in 1994 to help produce Free As A Bird and Real Live, taken from unfinished demos that had passed to Yoko Ono.
“That was beyond and above anything that I could imagine. Nobody gets to produce the Beatles! Lennon’s voice was recorded on cassette so it was the most difficult piece of work I had to do. It was marvellous but scary to try to make a record out of this mono cassette with a voice and piano that wasn’t even very high quality because it was 25 years old.” Jeff Lynne ’s break came in 1970 when his fellow Brummie Roy Wood invited him to join the Move. Within a couple of years, the pair had branched off to form ELO, only for Wood to leave after the first album.
It was never entirely clear why Wood left; Lynne has spoken of the pair being too competitive with each other while Wood has said he didn’t like being the centre of attention. “Yes, I do talk to Roy now and again,” says Lynne. “He’s still me mate. I haven’t seen him for ages but that’s because I live in LA and he lives in the UK.”
Wood’s departure didn’t stop ELO becoming one of the biggest bands in the world during the late Seventies, enjoying a string of symphonic rock hits including Livin’ Thing and Mr Blue Sky. However, Lynne never bought into a lifestyle of rock ’n’ roll excess. His drug of choice was real ale and his big passion in life, music aside, was Birmingham City FC (he still watches their games from LA on satellite TV).
ELO split in 1986, as soon as Lynne had fulfilled contractual obligations, and since then this studio boffin has largely focused his attentions on producing other artists’ work. Who else would he like to collaborate with?
“There isn’t anyone I can think of, really. All my heroes like Roy Orbison and Del Shannon, the Beatles, I’ve done all the ones I always wanted to.”
That said, he’s enjoying working on Joe Walsh’s new album, at the same time as writing a couple of albums under his own name, though he won’t tell us in which musical direction he’s heading. What Lynne will confirm is that the surviving Wilburys will never travel again. “It wouldn’t be the same now,” he says. “It’s best to leave the band in the book and just look at it from afar with absolute pride and pleasure. It’s wonderful to have these fantastic memories and this book has brought it back home to me how extra-special the Traveling Wilburys were.”
The signed, hand-made, limited edition (of 3,000) book The Traveling Wilburys is available through Genesis Publications (www.genesispublications.com/01483 540 970), price 195
Пост N: 6685
Зарегистрирован: 28.04.06
Откуда: Петербург
Рейтинг:
8
Отправлено: 24.03.10 13:02. Заголовок: В электронный перево..
В электронный переводчик вставляем текст и даже с минимальным знанием английского что-то прочитать можно.
Stories of old
Пост N: 96
Зарегистрирован: 27.01.10
Откуда: Россия, Москва
Рейтинг:
-2
Отправлено: 24.03.10 15:16. Заголовок: я говорю о грамотном..
я говорю о грамотном, профессиональном переводе, ты сам то пользовался Гуглом хоть раз?
Линн, 62, едва ли кто-нибудь интервью (последний в нашем архиве датируется 2001), но он сломал молчание по пропаганде ограниченным тиражом, глянцевая новой книги, содержащей ранее не фотографии из частных коллекций, оставшихся в живых участников группы и подготовленные Оливия Харрисон Вдова Георгия. "Это мертвые шикарный книге" хорошо смеется тот, в теплой акцент Бирмингем неразбавленном по 17 лет жизни в Лос-Анджелесе.
это разве можно как то понять?
ТНЮ
постоянный участник
Пост N: 1180
Зарегистрирован: 30.01.07
Откуда: Россия, Санкт-Петербург
Рейтинг:
1
Отправлено: 24.03.10 15:43. Заголовок: :sm54: Я думала, чт..
Я думала, что это у тебя так мысль завернулась, пока не написал, что это неразборчивый перевод. Смысл тут отсутствует.
Stories of old
Пост N: 97
Зарегистрирован: 27.01.10
Откуда: Россия, Москва
Рейтинг:
-2
Отправлено: 24.03.10 16:26. Заголовок: а ты скопируй текст ..
а ты скопируй текст в ту ссылку, там и ещё не такое напереведут,это я просто написал первое что попалось..
Dmitry
модератор
Пост N: 6687
Зарегистрирован: 28.04.06
Откуда: Петербург
Рейтинг:
8
Отправлено: 24.03.10 20:54. Заголовок: Stories of old пишет..
Stories of old пишет:
цитата:
это разве можно как то понять?
Если английский на плохом уровне 5 класса начальной школы, наверное нет. Но соображалка и словарь-то зачем? У моего пацана в 5-м классе обычной школы сверстники порой такое переводят, что сам не сразу въезжаю.
"Линн, 62, едва ли кто-нибудь интервью (последний в нашем архиве датируется 2001), но он сломал молчание по пропаганде ограниченным тиражом, глянцевая новой книги, содержащей ранее не фотографии из частных коллекций, оставшихся в живых участников группы и подготовленные Оливия Харрисон Вдова Георгия. "Это мертвые шикарный книге" хорошо смеется тот, в теплой акцент Бирмингем неразбавленном по 17 лет жизни в Лос-Анджелесе."
"Шестидесятидвухлетний Линн едва даёт интервью (последнее в нашем архиве датируется 2001), но он нарушил молчание ввиду выхода ограниченным тиражом глянцевого нового издания, содержащего ранее непубликовавшиеся фотографии из частных коллекций оставшихся в живых участников группы и собранные вдовой Джорджа Оливией Харрисон. "Это шикарная книга мертвых", - смеется Линн с теплым бирмингемским акцентом, не уменьшившимся за 17 лет жизни в Лос-Анджелесе."
ТНЮ
постоянный участник
Пост N: 1181
Зарегистрирован: 30.01.07
Откуда: Россия, Санкт-Петербург
Рейтинг:
1
Отправлено: 24.03.10 21:58. Заголовок: О, спасибо за перево..
О, спасибо за перевод! Интересно было бы ещё узнать чем отличается бирмингемский акцент от лондонского или ещё какого-нибудь. Наверное, нам не дано Я и белорусский от украинского не отличу.....
Dmitry
модератор
Пост N: 6688
Зарегистрирован: 28.04.06
Откуда: Петербург
Рейтинг:
8
Интересно было бы ещё узнать чем отличается бирмингемский акцент от лондонского
Нин, тебе оно нужно? Нам бы со своими акцентами и говорами разобраться
ТНЮ
постоянный участник
Пост N: 1182
Зарегистрирован: 30.01.07
Откуда: Россия, Санкт-Петербург
Рейтинг:
1
Отправлено: 24.03.10 23:23. Заголовок: Не обязательно, но л..
Не обязательно, но любопытно. Наверное, Джефф буквы не выговаривает или произносит их по-другому. Это я так, размышляю.
Коt- Игорь
постоянный участник
Пост N: 1370
Зарегистрирован: 18.10.06
Откуда: Россия, Москва
Рейтинг:
3
Отправлено: 26.03.10 00:09. Заголовок: Я хоть и не силён в ..
Я хоть и не силён в англицком , но мне кажется что Джефф проглатывает слова и говорит очень быстро. У меня есть знакомый, который также быстро говорит, переспрашивать приходится.
ТНЮ
постоянный участник
Пост N: 1183
Зарегистрирован: 30.01.07
Откуда: Россия, Санкт-Петербург
Рейтинг:
1
Отправлено: 26.03.10 00:39. Заголовок: :sm54: да, бывают т..
да, бывают такие трещотки....
борис
Пост N: 44
Зарегистрирован: 02.01.10
Откуда: Москва
Рейтинг:
1
Отправлено: 06.04.10 18:36. Заголовок: Я знаю, что ирландцы..
Я знаю, что ирландцы говорят с просвистыванием.
ТНЮ
постоянный участник
Пост N: 1196
Зарегистрирован: 30.01.07
Откуда: Россия, Санкт-Петербург
Рейтинг:
1
Щеглы какие Я вот знаю, что у кого зуба нет, тот без просвистов не может говорить. Вспомните певицу Шуру (ныне Александр Медведев).
Влад
постоянный участник
Пост N: 577
Зарегистрирован: 28.04.06
Откуда: Санкт-Петербург
Рейтинг:
1
Отправлено: 24.03.10 19:49. Заголовок: Для незнающих англий..
Для незнающих английский дали дельный совет
Voldar
постоянный участник
Пост N: 1896
Зарегистрирован: 10.02.08
Откуда: Москва
Рейтинг:
3
Отправлено: 31.03.10 12:23. Заголовок: Ещё одно посвещение ..
Ещё одно посвещение нашему герою сделала группа THE HENRY ROAD.
The Henry Road - Jeff Lynne is 5
Voldar
постоянный участник
Пост N: 1897
Зарегистрирован: 10.02.08
Откуда: Москва
Рейтинг:
3
Отправлено: 31.03.10 12:24. Заголовок: Новости от испанцев...
Новости от испанцев.
Marc Bolan and Jeff Lynne
J. Escrihuela Manuel Ruiz has published a book with ISBN 9788493753252 and under the title "Marc Bolan - THE POWER OF THE WARRIOR 70" with 224 pages, which rigorously examines the life and work of English Marc Bolan, leader of T-REX and inventor of Glam Rock.
In this book appears JEFF LYNNE by the relationship he had with ELO Marc and his friendship since the sixties and following the first band JEFF "IDLE RACE" and for his involvement with ELO on tracks like "Showdown" (guitar solo ) (1973), "MA MA MA BELLE", "Dreaming of 4000" and "EVERYBODY'S BORN TO DIE" (1974) in which Marc does a guitar solo in an unusual way and recently unveiled JEFF. And also engage in live ELECTRIC LIGHT ORCHESTRA surprise guest appearance at Watford Town Hall (England) on April 10, 1973, just a week after the recording of "Showdown." It emphasizes the interpretation of "ROLL OVER BEETHOVEN" in which the audience screamed and had to be extended to fifteen minutes to satisfy the crowd assistant. Anecdotally, there are those who say the involvement of Jeff Lynne with his friend Marc Bolan on one of the recording sessions for the band T-REX.
Voldar
постоянный участник
Пост N: 1898
Зарегистрирован: 10.02.08
Откуда: Москва
Рейтинг:
3
Отправлено: 06.04.10 13:49. Заголовок: Продолжение всех вол..
>I only receive the list digest, so I can't track down the origin of a >possible re-recording of old ELO hits as a companion to his new material. >I'm not clear if it is only a rumor at this point or established fact.
That'll teach you not to save your Showdown digests. ;)
The only thing I confirmed is that there is a greatest hits CD and that it's separate from the live Zoom CD that we were told about a few years ago.
I have no knowledge of an ELO hits CD being released as a companion to his solo album. I think a few list members thought that would be a good idea and sort of ran with it. But it is not an established fact.
>We all know he currently re-records ELO material for commercial >purposes. I assume it's a shrewd move so he retains all royalties >for their use and does not have to share with other ELO members >(specifically Bev, I would assume) opposed to original recordings >being used.
Let me tell you in a nutshell how performance royalties work. The composer (or their agent) registers a song with a performance rights organization (PRO) such as ASCAP, BMI, SESAC, and SoundExchange. The song then becomes part of the PRO's collection, available to all of its users via license. The PRO tracks performance royalties, deducts money for their own operating expenses, and the rest goes to the songwriter and publisher.
As for the rest of the band (minus Bev), it all depends on the terms of their record deal. They received a salary, or fee, per contract. I am not privy to the terms of their contract. I do know that the string players didn't make any money from the albums. They got paid their session rate for every gig played. (I vaguely recall that Wilf got paid ё15 for ELO 2, but don't quote me.)
As for Bev, when Jeff bought him out, that included everything.
As far as I know, Jeff doesn't own his old ELO catalog recordings, and therefore the owner of those recordings gets paid when a catalog song is used in a movie, etc. Jeff does get paid for the new recordings that he owns. It's to an artist's benefit to own his/her own recordings.
Does that help?
Dmitry
модератор
Пост N: 6702
Зарегистрирован: 28.04.06
Откуда: Петербург
Рейтинг:
8
Отправлено: 06.04.10 16:51. Заголовок: Переписка между Линн..
Переписка между Линн Хоскинс и Мэтью Шульцем. (Поправьте, если есть неточности).
MS: Я только получил рассылку дайджеста, поэтому не могу отследить происхождение возможных перезаписей старых хитов ELO в качестве дополнения к его новым материалам. Неясно, слухи это на данный момент или факт.
LH: Будете знать, как не сохранять рассылку Showdown ;) LH: Единственное, что я утверждаю, что есть Greatest Hits CD, и что он отделен от концертного CD 'Zoom', о котором говорилось несколько лет назад. Мне ничего не известно о выпуске хитов ELO на CD в качестве дополнения к сольному альбому. Некоторые подписчики считают, что это было бы замечательно и что всё идёт к тому, но это не установленный факт.
MS: Мы все знаем, что Линн в настоящее время пересматривает записи ELO для коммерческих целей. Предполагаю, что это хитрый ход, поскольку Джефф сохраняет за собой все авторские права и для использования материалов не должен делиться с другими участниками ELО. В частности, Биван, (осмелюсь предположить) против использования оригинальных записей.
LH: Позвольте мне рассказать вам в двух словах о действии механизма по авторским правам. Композитор (или его агент) регистрирует права на песню для её использования в организациях (PRO), таких как ASCAP, BMI, SESAC и SoundExchange. Песня становится частью коллекции PRO, доступной для всех лицензионных пользователей. За исполнение данных песен PRO часть прибыли отчисляет на собственные операционные расходы, а остальное идет композитору и издателю. Что касается остальных участников группы (не считая Бивана), все зависит от условий их сделок. Они получали заработную плату, или плату по контракту. Я не в курсе об условиях контракта. Знаю, что музыканты по струнным инструментам не получают какие-либо деньги от альбомов. Им платят за их сессии для каждого концерта конкретно. (Смутно припоминаю, что Уилфу платили ё15 (?) за ELO 2, но не ссылайтесь на меня.) Что касается Бивана, когда Джефф выкупил у него права, туда входило всё. LH: Насколько знаю, Джефф не владеет своим старым каталогом записей ELO, и, следовательно, когда песня из каталога используется в кино и т.д., платят нынешнему владельцу этих записей. Джеффу же платят за новые записи, которыми он владеет. Это для артиста пособие для владения своими собственными записями. LH: Ну как по-вашему, вышесказанное может помочь Линну?
Все даты в формате GMT
3 час. Хитов сегодня: 3
Права: смайлы да, картинки да, шрифты нет, голосования нет
аватары да, автозамена ссылок вкл, премодерация откл, правка нет